Xin chào Ban Quản Trị, mình là thành viên mới của XNC. Rất mong nhận được sự giúp đỡ. Mình xin cung cấp thông tin và tóm tắt thông tin của gia đình. Hồ sơ được báo đang ở tại NVC.
1/. Ngày ưu tiên Priority Date. 22-JUN-2005
2/. Ngày chấp thuận Approval Date. ____
3/. Ngày, tháng, năm sinh, của người muốn tính tuổi CSPA (nếu có): 26-SEPTEMBER-1991
4/. Số biên nhận Receipt Number (do USCIS cấp). ___
5/. Số hồ sơ Case Number HCM (do NVC cấp). HCM2009766103*
Dì của mình file giấy tờ bảo lãnh mẹ của mình từ 2005. Mọi thứ im ắng từ đó cho đến hôm 21/11/2018 vừa rồi, mẹ nhận được e-mail như bên dưới.
Vì mẹ ko biết tiếng Anh nên mọi giấy tờ mình sẽ đứng ra điền/làm cho mẹ (Applicant). Và mình hoàn toàn ko có kinh nghiệm, nên sẽ mong sự giúp đỡ từ Bản Quản Trị.
Theo như hướng dẫn như email bên dưới, trước tiên, cần vào https://ceac.state.gov to pay fees. Mình có vài câu hỏi:
1/ Mình thấy tên mình (Child) bị sai Middle Name. Điều này có nghĩa là mẹ (Applicant) hay dì mình (Petitioner) cần viết thư cho NVC để xin đổi lại tên của của mình trong hệ thống? Xin được rút ngắn câu hỏi là: trong trường hợp này, mình cần làm gì?
2/ Nếu có thể, cho mình xin lại đường link tổng hợp một bài chi tiết các step/giấy tờ chi tiết cho diện F4 (newest updated 2018) từ sau khi nhận được email (bên dưới - từ NVC) được không?
3/ Mình cũng để ý thấy trong web ghi "VISA CLASS: F41" - Có ý nghĩa gì vậy ạ?
Xin chân thành cảm ơn Ban Quản Trị của XNC đã dành thời gian cho mình.
"Dear ___"
Thank you for your interest in immigrating to the United States of America. The Department of State's National Visa Center (NVC) received your approved immigrant visa petition from U.S. Citizenship and Immigration Services (USCIS). NVC's role is to ensure you are prepared for your immigrant visa interview at a U.S. Embassy/Consulate General, and to schedule your interview appointment.
NVC is responsible for collecting any applicable fees, the Immigrant Visa Application, supporting civil documents, police certificate(s), Affidavits of Support, and financial documents prior to your visa interview at a U.S. Embassy/Consulate General. Do not mail documents to NVC, even if you received instructions to mail documents to NVC in the past.
You will need to log on to the Deparment of State's Consular Electronic Application Center (CEAC) at https://ceac.state.gov to pay fees, upload and submit documents, read messages from NVC, and check your case status. You can log into CEAC using the following unique NVC case number and Invoice Identification Number:
NVC Case Number: ___
Invoice ID Number: ___
You should keep this information available in a safe place as you will need it every time you log onto CEAC. Please keep in mind that you must use CEAC to provide NVC with the fees and documents that are required prior to your immigrant visa interview. We do not accept these by mail.
To begin processing your immigrant visa application, please take the following steps:
You can find detailed instructions and frequently asked questions at https://nvc.state.gov/ceac. After you complete the steps above, we will review the forms and documents you submit. If something is missing or incorrect, we will tell you how to fix it. Otherwise, we will schedule your case for a visa interview at the U.S. Embassy or Consulate General in HO CHI MINH CITY, VTNM.
If you need to contact NVC, please follow the instructions at https://nvc.state.gov/ask. NVC may send questions, instructions, and status updates to your CEAC account. If we do this you will receive an email asking you to log into your CEAC account to review a message from NVC.
IMPORTANT: If you do not log into CEAC or communicate with NVC regarding this immigrant visa case for a period of one year, by law the Department of State must terminate your visa application.
Regards,
National Visa Center,
U.S. Department of State
http://nvc.state.gov/ask
**NOTE: Please do not reply to this email. This is not a monitored account. If you have questions or need to get in touch with NVC, please follow the instructions at http://nvc.state.gov/ask to call or email us.**
1/. Ngày ưu tiên Priority Date. 22-JUN-2005
2/. Ngày chấp thuận Approval Date. ____
3/. Ngày, tháng, năm sinh, của người muốn tính tuổi CSPA (nếu có): 26-SEPTEMBER-1991
4/. Số biên nhận Receipt Number (do USCIS cấp). ___
5/. Số hồ sơ Case Number HCM (do NVC cấp). HCM2009766103*
Dì của mình file giấy tờ bảo lãnh mẹ của mình từ 2005. Mọi thứ im ắng từ đó cho đến hôm 21/11/2018 vừa rồi, mẹ nhận được e-mail như bên dưới.
Vì mẹ ko biết tiếng Anh nên mọi giấy tờ mình sẽ đứng ra điền/làm cho mẹ (Applicant). Và mình hoàn toàn ko có kinh nghiệm, nên sẽ mong sự giúp đỡ từ Bản Quản Trị.
Theo như hướng dẫn như email bên dưới, trước tiên, cần vào https://ceac.state.gov to pay fees. Mình có vài câu hỏi:
1/ Mình thấy tên mình (Child) bị sai Middle Name. Điều này có nghĩa là mẹ (Applicant) hay dì mình (Petitioner) cần viết thư cho NVC để xin đổi lại tên của của mình trong hệ thống? Xin được rút ngắn câu hỏi là: trong trường hợp này, mình cần làm gì?
2/ Nếu có thể, cho mình xin lại đường link tổng hợp một bài chi tiết các step/giấy tờ chi tiết cho diện F4 (newest updated 2018) từ sau khi nhận được email (bên dưới - từ NVC) được không?
3/ Mình cũng để ý thấy trong web ghi "VISA CLASS: F41" - Có ý nghĩa gì vậy ạ?
Xin chân thành cảm ơn Ban Quản Trị của XNC đã dành thời gian cho mình.
"Dear ___"
Thank you for your interest in immigrating to the United States of America. The Department of State's National Visa Center (NVC) received your approved immigrant visa petition from U.S. Citizenship and Immigration Services (USCIS). NVC's role is to ensure you are prepared for your immigrant visa interview at a U.S. Embassy/Consulate General, and to schedule your interview appointment.
NVC is responsible for collecting any applicable fees, the Immigrant Visa Application, supporting civil documents, police certificate(s), Affidavits of Support, and financial documents prior to your visa interview at a U.S. Embassy/Consulate General. Do not mail documents to NVC, even if you received instructions to mail documents to NVC in the past.
You will need to log on to the Deparment of State's Consular Electronic Application Center (CEAC) at https://ceac.state.gov to pay fees, upload and submit documents, read messages from NVC, and check your case status. You can log into CEAC using the following unique NVC case number and Invoice Identification Number:
NVC Case Number: ___
Invoice ID Number: ___
You should keep this information available in a safe place as you will need it every time you log onto CEAC. Please keep in mind that you must use CEAC to provide NVC with the fees and documents that are required prior to your immigrant visa interview. We do not accept these by mail.
To begin processing your immigrant visa application, please take the following steps:
- Pay the Immigrant Visa Application fee and Affidavit of Support fee through CEAC
- Submit your visa application form through CEAC
- Please review https://nvc.state.gov/documents for a complete list of required documents for your case.
- Collect the required financial documents, police certificate(s), and civil documents
- Scan and upload all of these documents to your CEAC account
You can find detailed instructions and frequently asked questions at https://nvc.state.gov/ceac. After you complete the steps above, we will review the forms and documents you submit. If something is missing or incorrect, we will tell you how to fix it. Otherwise, we will schedule your case for a visa interview at the U.S. Embassy or Consulate General in HO CHI MINH CITY, VTNM.
If you need to contact NVC, please follow the instructions at https://nvc.state.gov/ask. NVC may send questions, instructions, and status updates to your CEAC account. If we do this you will receive an email asking you to log into your CEAC account to review a message from NVC.
IMPORTANT: If you do not log into CEAC or communicate with NVC regarding this immigrant visa case for a period of one year, by law the Department of State must terminate your visa application.
Regards,
National Visa Center,
U.S. Department of State
http://nvc.state.gov/ask
**NOTE: Please do not reply to this email. This is not a monitored account. If you have questions or need to get in touch with NVC, please follow the instructions at http://nvc.state.gov/ask to call or email us.**